Działania SEO

Reklama kontekstowa – sposób na sukces marki

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Reklamy często bywają irytujące. Równie często są całkowicie niezauważalne przez odbiorców. Zdarza się jednak, że komunikaty marketingowe spotykają się z dużym zainteresowaniem. Co zrobić, aby zdarzało się to jak najczęściej? Wykorzystać reklamę kontekstową.

Wyobraź sobie, że szukasz idealnego ekspresu do kawy. Podpytujesz znajomych, czytasz opinie, przeglądasz oferty sklepów, ale nie jesteś zadowolony. Nagle na jednej z przeglądanych witryn wyskakuje reklama promująca ekspresy. Nie czujesz irytacji wywołanej nachalnym przekazem. Wręcz przeciwnie – cieszysz się, bo dzięki temu znalazłeś wymarzony model sprzętu, którego tak długo szukałeś. Masz wrażenie, jakby ktoś dopasował ofertę do Twoich indywidualnych potrzeb. Tak właśnie działa reklama kontekstowa – trafia tam, gdzie powinna.

Zalety reklamy kontekstowej

Reklama kontekstowa jest takim komunikatem, który został osadzony w kontekście bliskim odbiorcy. Oznacza to, że reklama przekazuje treści związane z zainteresowaniami adresata, które są znane dzięki zebranym przez pliki śledzące informacjom. Zgromadzone dane podpowiadają automatycznym algorytmom, jakie produkty są kupowane lub poszukiwane przez internetowego użytkownika. Cały mechanizm sprawia, że reklama kontekstowa prezentuje treści wartościowe dla odbiorcy i nie jest z góry skazana na porażkę i brak zainteresowania, ponieważ nie trafia do przypadkowych adresatów.

Wśród zalet reklamy kontekstowej musimy wymienić:

  • dobre targetowanie – możemy dokładnie określić grupę docelową, uwzględniając wiek, płeć, lokalizację i inne czynniki społeczne,
  • nienachalny format – reklama kontekstowa nie irytuje tak jak niespersonalizowane przekazy, ponieważ odnosi się do zainteresowań odbiorcy,
  • płatność za kliknięcie – nie potrzebujemy wielkich nakładów finansowych, aby móc czerpać korzyści z reklamy kontekstowej. W większości przypadków płacimy wyłącznie za wyświetlenie przekazu,
  • analizowanie danych – swoje działania możemy śledzić, kontrolować i w razie potrzeby modyfikować, aby stworzyć jak najbardziej precyzyjną reklamę.

Reklama kontekstowa w pakiecie z remarketingiem

Reklamę kontekstową można wykorzystywać w różnych celach. Przedsiębiorcom najczęściej zależy na zwiększeniu sprzedaży, ale kontekstowe przekazy sprawdzą się również w przypadku wprowadzania nowych produktów na rynek czy remarketingu. Remarketing jest kolejnym potężnym narzędziem, który pomaga budować pozytywny wizerunek marki i utrwalać ją w świadomości odbiorców. Jego działanie opiera się na powtórzeniu przekazu reklamowego do tych użytkowników, którzy wcześniej już odwiedzili naszą stronę internetową albo w inny sposób wykazali zainteresowanie ofertą, jednak ostatecznie nie podjęli żadnych działań. Remarketing zachęca do podjęcia konkretnej akcji, na przykład zakupu przeglądanych wcześniej produktów. Jeśli chciałbyś poznać bliżej zalety remarketingu, zajrzyj tutaj: https://adsright.pl/remarketing/.

Zdjęcie główne: Joshua Earle/unsplash.com

Działania SEO
Jak wykorzystać retargeting w kampaniach reklamowych?
Retargeting to jedna z najskuteczniejszych metod reklamy online. Dzięki niemu można dotrzeć do osób, które wcześniej były zainteresowane naszą ofertą, ale nie dokonały zakupu. W tym artykule omówimy, czym jest retargeting i jak można go skutecznie wykorzystać w kampaniach reklamowych. Poznajmy sposoby na zwiększenie skuteczności reklamy i osiągnięcie lepszych wyników!
Czytaj Więcej
Działania SEO
Opinie w Google Maps - dlaczego są tak istotne?
Z roku na rok coraz więcej osób wykorzystuje internet do planowania podróży, w tym również do szukania miejsc, które chcą odwiedzić. Jednym z narzędzi używanych do tego celu jest Google Maps.
Czytaj Więcej
Działania SEO
Strony internetowe, niezbędny element wizerunku każdej firmy, korzystnie wpływający na wzrost sprzedaży
Firmy chcące odnieść sukces muszą przede wszystkim zdobyć zaufanie i uznanie swoich klientów. Służy temu między innymi przedstawienie oferty w sposób atrakcyjny dla konsumentów, co można zrobić poprzez stworzenie przyjaznej dla użytkowników strony internetowej.
Czytaj Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *