Jak stworzyć kampanię w Google Ads?

Jak stworzyć kampanię w Google Ads?
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Aby skutecznie reklamować swoją stronę, produkty czy usługi w sieci, warto zapoznać się z najlepszymi narzędziami – jednym z nich jest Google Ads. Jak korzystać z tego rozwiązania, by opracować efektywną kampanię marketingową online?

Etapy tworzenia kampanii reklamowej

Tworzenie każdej kampanii reklamowej wymaga przede wszystkim odpowiedniego planu. Przed przystąpieniem do opracowywania treści należy wykonać kilka podstawowych kroków, które przełożą się na większą efektywność.

  1. Określenie grupy docelowej – ustalenie profilu odbiorców, do których kierowana będzie reklama, stanowi jeden z kluczowych elementów planowania kampanii reklamowej. Aby marketing online był skuteczny, należy zastanowić się, jakie osoby z największym prawdopodobieństwem klikną reklamę i dokonają zakupu. Mogą o tym decydować kwestie takie jak wiek, narodowość, język, preferencje zakupowe czy zainteresowania odbiorców.
  2. Określenie celu reklamy – to etap, który determinuje między innymi wybór rodzaju przekazu, na który się zdecydujemy. Reklama, która służy jedynie do budowania renomy firmy, będzie wyglądać inaczej niż treść skupiająca się na zachęcaniu klientów do zakupu konkretnego produktu.
  3. Dobór i analiza słów kluczowych – tzw. keyword research to etap, którego nie może zabraknąć, szczególnie podczas planowania kampanii reklamowej w wyszukiwarce. Odpowiedni dobór fraz pozwala dotrzeć do odbiorców, którzy będą faktycznie zainteresowani danymi produktami lub usługami.

Google Ads – tworzenie kampanii krok po kroku

Znając już przedmiot, cel kampanii, grupę docelową oraz dysponując odpowiednimi słowami kluczowymi, można przejść do tworzenia reklam. Jak powinna wyglądać kampania reklamowa? Narzędzia, które znajdziemy w sieci, mogą znacznie pomóc w opracowaniu treści do Google Ads, jednak warto zapoznać się także z samym działaniem tego systemu. Aby przygotować reklamę, wystarczy wejść na stronę tego rozwiązania i zalogować się do swojego konta Google. Kolejnym krokiem będzie wejście w kartę „Nowa reklama” i wybór interesującego nas rodzaju reklamy:

  • kampanie tekstowe (search) – podstawowa forma promocji w Google Ads, reklamy tego typu składają się z nagłówka oraz opisu i są wyświetlane nad standardowymi wynikami wyszukiwania;
  • Google Display Network – reklamy graficzne wyświetlane w witrynach sieci partnerskiej Google;
  • kampanie YouTube – reklamy w postaci krótkich nagrań, wyświetlanych przed lub w trakcie filmów na portalu YouTube;
  • kampanie produktowe – listingi towarów, które zawierają kluczowe informacje (takie jak cena czy opinie użytkowników), typowo skierowane na zwiększenie sprzedaży.

Wdrażanie i monitorowanie kampanii Google Ads

Następne kroki będą w dużej mierze zależeć od wybranej formy przekazu. Jeśli przykładowo postawiliśmy na reklamy wideo, potrzebne będzie przesłanie materiałów do wyświetlania na YouTube, podczas gdy reklamy w wyszukiwarce będą wymagać tylko wpisania odpowiedniego tekstu. Warto zaznaczyć, że wiele części procesu przygotowywania reklam Google Ads odbywa się automatycznie. Na koniec należy zadbać o stałe monitorowanie efektu kampanii – możemy w tym celu wykorzystać zewnętrzne narzędzia lub na przykład serwis Google Data Studio.

Fot.: Stephen Dawson/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Okres wolny od pracy? PLNY LALA z myślą o kobiecych dniach
Okres wolny od pracy? PLNY LALA z myślą o kobiecych dniach
Płatny dzień wolny na najgorszy dzień okresu – PLNY LALA zachęca inne firmy do przyłączenia się.
Ratujmy morza i oceany!
Ratujmy morza i oceany!
Jeśli jesteś zainteresowany kwestią ochrony mórz i oceanów, sprawdź, czym zajmuje się organizacja MSC i co oznacza niebieska etykieta.
Zakres działania agencji interaktywnych
Zakres działania agencji interaktywnych
Sukces wielu firm, niezależnie od ich wielkości zazwyczaj zawdzięcza się wyspecjalizowanym agencjom interaktywnym.
Ostatnie wpisy