Artykuł sponsorowany
Udane kampanie marketingowe i wizerunkowe bardzo często łączą w sobie działania online i offline. Jednak jeśli zdecydujesz się na połączenie tych dwóch płaszczyzn, to musisz pamiętać, że działania powinny być harmonijne i spójne oraz muszą uzupełniać siebie nawzajem. Dowiedz się, co zrobić, żeby tak się właśnie stało.
Dobry marketing oraz strategia wizerunkowa to klucz do sukcesu, jeśli chodzi o promowanie firmy lub marki. Żeby mieć pewność, że kampania jest dobrze zaprojektowana i będzie przynosić oczekiwane rezultaty, warto zadbać, aby działania miały miejsce na wielu płaszczyznach. Dowiedz się, jak skutecznie zgrać ze sobą działania online i offline.
Zacznijmy od tego, dlaczego tak naprawdę warto łączyć działania w przestrzeni wirtualnej oraz w outdoorze. Przede wszystkim pozwala to na dotarcie do znacznie szerszego grona odbiorców. Warto też pamiętać, że czasami grupa docelowa marki jest na tyle nietypowa lub różnorodna, że wybór tylko jednego strumienia komunikacji może okazać się niemożliwy. W końcu jedni wolą korzystać z apki lojalnościowej (na przykład tej oferowanej przez https://loyaltyclub.pl/), a inni wolą bardziej tradycyjne formy przekazu.
Dzięki działaniom na obu płaszczyznach znacznie zwiększasz swoje szanse na to, że Twoja grupa docelowa zapozna się z Twoją ofertą. Zwiększa to możliwości na poprawienie wyników sprzedażowych oraz polepszenie wizerunku firmy. Warto jednak pamiętać, że aby połączenie działań online i offline rzeczywiście przynosiło korzyści, należy robić to z głową. Działania te powinny być ze sobą spójne i tworzyć harmonijny obraz komunikacji marki. Jakiekolwiek zgrzyty z pewnością przyniosą efekty odwrotne od zamierzonych.
Jak więc połączyć działania online i offline, aby promować swoją firmę? Poznaj kilka naszych przykładów łączonych przedsięwzięć marketingowych i wizerunkowych.
Świetnym sposobem na promowanie swojej firmy są eventy. Dzieją się one zazwyczaj w świecie rzeczywistym (chociaż pandemia pokazała nam, że zorganizowanie wirtualnego eventu również jest możliwe), więc możemy określić je jako działania offline. Zaplanuj wydarzenie zgodne z działalnością Twojej firmy, zorganizuj konferencję przedstawiającą produkt, lub weź udział w targach branżowych. Jest to świetny sposób na zwiększenie świadomości istnienia Twojej marki oraz pozyskanie nowych klientów.
Takie działania eventowe możesz wesprzeć działaniami w sieci. Zorganizuj live na Instagramie, udostępnij fotorelację z eventu na profilach swojej firmy, a także stwórz facebookowe wydarzenie przed realnym eventem, aby powiadomić swoich odbiorców, że będzie miał on miejsce. Możliwości jest naprawdę sporo.
Jeśli szukasz pomocy w organizacji eventu, to koniecznie zapoznaj się z ofertą strony internetowej https://graffiti-print.pl/flagi/.
Jak już wcześniej wspomnieliśmy, zdarza się, że grupa docelowa jest tak spora i na tyle zróżnicowana, że konieczne jest stosowanie kilku źródeł komunikacji. Widać to dobrze na przykładzie reklamy. Jeśli masz dobrą reklamę ze świetnie zaprojektowaną grafiką i chwytliwym sloganem, to połowa sukcesu za Tobą. Jednak druga połowa zależy od tego, gdzie ją umieścisz. Do jednych lepiej dotrze post w social mediach, a do innych klasyczny baner na przystanku autobusowym. Warto więc połączyć obie te płaszczyzny i w pełni wykorzystać potencjał reklamy.
Zdj. główne: Marvin Meyer/unsplash.com