Działania CSR

Zrównoważony rozwój w wykonaniu Zalando

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis
(fot. Sean Gallup / Getty Images News / Getty Images)

Od jakiegoś czasu obserwujemy zwiększającą się świadomość ekologiczną konsumentów i marek. Do grona pro-eko dołącza także Zalando, które obrało kurs w kierunku mody zrównoważonej i przyjaznej środowisku.

Kolekcja Zalando uświadamia i inspiruje

Jedna z najpopularniejszych platform modowych minionej jesieni postanowiła zaproponować swoim klientom specjalną modułową kolekcję, którą opracowywała we współpracy z ośmioma europejskimi markami. Ich cel był jasny – umożliwić bardziej świadomy wybór, bez konieczności rezygnowania z różnorodności i indywidualnego stylu.

(fot. Hannah Morgan, źródło: unsplash.com)

Firma ewidentnie zdaje sobie sprawę ze śladu ekologicznego, który branża modowa pozostawia w środowisku, i kolejny raz podejmuje próbę jego minimalizacji. Innowacyjność projektu nie opiera się tylko na stworzeniu spójnej kolekcji, umożliwiającej bardziej przemyślany, a jednocześnie dający pole do kreatywności wybór konsumentów. Drugim filarem jest zastosowanie materiałów pozyskanych w zrównoważony sposób. W kolekcji znajdziemy bowiem zarówno ubrania stworzone z organicznej bawełny, jak i te, które powstały na bazie produktów z recyklingu. Kampanie takie jak ta dają nadzieję na zmiany nie tylko wśród producentów, ale i wśród klientów, których Zalando ma ponad 34 miliony. 

Z wykształcenia psycholożka, z zamiłowania podróżniczka, a od urodzenia wolny duch i idealistka, której bliskie są kwestie ekologii i równości. Z zainteresowaniem śledzi rozwój rynku pod kątem pozytywnych zmian w kwestii świadomości ekologicznej.
Alina Jałowiecka
Polecane artykuły
Działania CSREkonewsy

Ekologiczny Polak na zakupach – rezultaty badań

Pandemia zmieniła polski konsumpcjonizm. Przeczytaj, jakim konsumentem stał się Polak w 2020 roku.
Czytaj Więcej
Działania CSREkonewsy

Eko sześciopak od browaru z Florydy!

Piwo w biodegradowalnym opakowaniu? Dlaczego nie! Inicjatywie mówimy zdecydowane „na zdrowie!”.
Czytaj Więcej
Działania CSR

Seksowne zakupy. Skandal we włoskiej telewizji RAI

Parodia? Nie. We włoskiej telewizji publicznej RAI całkiem na poważnie wyemitowano materiał, edukujący kobiety „jak seksownie robić zakupy”.
Czytaj Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *