Działania CSR

Zaimki osobowe na Instagramie? Już wkrótce możesz je wybrać!

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Instagram wychodzi naprzeciw potrzebom użytkowników, którzy chcą zaznaczyć, z którą płcią się identyfikują.

Użytkownicy będą mogli teraz łatwo dodawać swoją tożsamość płciową do informacji profilowych, po tym, jak platforma uruchomiła dedykowaną sekcję zaimków.

Nie tylko „on” i „ona”

Dzięki nowej funkcji użytkownicy mogą udostępniać do czterech zaimków. Chociaż opcja nie jest jeszcze dostępna w naszym kraju, to na przykładzie Wielkiej Brytanii możemy się przekonać, że lista zaimków będzie długa. Brytyjscy użytkownicy mogą wybierać spośród: his, he, him, she, her, hers, hir, e, ey, em, eir, they, them, theirs, thon, thons, per, pers, fae, faer, ze, zir, zie, xe, xem, xyr, co, cos, ve, ver, vis, vi, vir, ne, nir, nirs, nee, ner, ners, mer oraz mers. Co więcej, Instagram planuje z czasem aktualizować listę terminów.

Aby dodać zaimki, trzeba przejść do swojego profilu, kliknąć „edytuj profil”, a następnie wybrać opcję „zaimki” pod wyświetlaną nazwą i wybrać te, które do nas pasują. W tej samej sekcji można zdecydować, czy chcemy udostępniać swoje zaimki publicznie, czy prywatnie tylko swoim obserwatorom.

Nowa opcja spotyka się z mieszanymi reakcjami użytkowników. Jedni uważają, że wszystkie aplikacje powinny dawać taką możliwość, inni krytykują Instagrama i grożą bojkotem.

W Polsce prawdopodobnie jeszcze trochę przyjdzie nam poczekać, ponieważ tłumaczenie wszystkich zaimków na nasz język jest problematyczne i wymaga konsultacji z ekspertami.

Zdjęcie główne: Solen Feyissa/unsplash.com

Z zawodu tłumaczka i copywriterka, prywatnie właścicielka domowej dżungli i dwóch kanapowych tygrysów. Typ osoby, która z uwagą czyta etykiety i drobne druczki, nie tylko po to, żeby znaleźć w nich błędy językowe. Lubi po prostu wiedzieć, co je, co pije i co kupuje. Eko rozwiązania i trendy to jej żywioł, a gdyby mogła zamieszkałaby w lesie z dala od ludzi.
Klaudia Kostyra
Polecane artykuły
Działania CSR

Okres wolny od pracy? PLNY LALA z myślą o kobiecych dniach

Płatny dzień wolny na najgorszy dzień okresu – PLNY LALA zachęca inne firmy do przyłączenia się.
Czytaj Więcej
Działania CSR

UNICEF w hiszpańskiej kampanii zwraca uwagę na kwestię karmienia piersią w miejscu publicznym

Awantura o karmienie piersią. Czy kobiety powinny to robić w miejscach publicznych?
Czytaj Więcej
Działania CSR

Austriacki pomysł na polskim gruncie: pierwszy sklep socjalny powstał w Katowicach

Pierwsze sklepy socjalne w Polsce już istnieją. Przeczytaj o sklepach zorganizowanych na wzór Austriacki.
Czytaj Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *