Działania CSR

Zaimki osobowe na Instagramie? Już wkrótce możesz je wybrać!

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Instagram wychodzi naprzeciw potrzebom użytkowników, którzy chcą zaznaczyć, z którą płcią się identyfikują.

Użytkownicy będą mogli teraz łatwo dodawać swoją tożsamość płciową do informacji profilowych, po tym, jak platforma uruchomiła dedykowaną sekcję zaimków.

Nie tylko „on” i „ona”

Dzięki nowej funkcji użytkownicy mogą udostępniać do czterech zaimków. Chociaż opcja nie jest jeszcze dostępna w naszym kraju, to na przykładzie Wielkiej Brytanii możemy się przekonać, że lista zaimków będzie długa. Brytyjscy użytkownicy mogą wybierać spośród: his, he, him, she, her, hers, hir, e, ey, em, eir, they, them, theirs, thon, thons, per, pers, fae, faer, ze, zir, zie, xe, xem, xyr, co, cos, ve, ver, vis, vi, vir, ne, nir, nirs, nee, ner, ners, mer oraz mers. Co więcej, Instagram planuje z czasem aktualizować listę terminów.

Aby dodać zaimki, trzeba przejść do swojego profilu, kliknąć „edytuj profil”, a następnie wybrać opcję „zaimki” pod wyświetlaną nazwą i wybrać te, które do nas pasują. W tej samej sekcji można zdecydować, czy chcemy udostępniać swoje zaimki publicznie, czy prywatnie tylko swoim obserwatorom.

Nowa opcja spotyka się z mieszanymi reakcjami użytkowników. Jedni uważają, że wszystkie aplikacje powinny dawać taką możliwość, inni krytykują Instagrama i grożą bojkotem.

W Polsce prawdopodobnie jeszcze trochę przyjdzie nam poczekać, ponieważ tłumaczenie wszystkich zaimków na nasz język jest problematyczne i wymaga konsultacji z ekspertami.

Zdjęcie główne: Solen Feyissa/unsplash.com

Z zawodu tłumaczka i copywriterka, prywatnie właścicielka domowej dżungli i dwóch kanapowych tygrysów. Typ osoby, która z uwagą czyta etykiety i drobne druczki, nie tylko po to, żeby znaleźć w nich błędy językowe. Lubi po prostu wiedzieć, co je, co pije i co kupuje. Eko rozwiązania i trendy to jej żywioł, a gdyby mogła zamieszkałaby w lesie z dala od ludzi.
Klaudia Kostyra
Polecane artykuły
Działania CSR

KFC z nowym sloganem. Zmianę wymusiła pandemia

„Dobre, aż palce lizać”? Już nie. KFC zmienia swój sztandarowy slogan.
Czytaj Więcej
Działania CSR

Co brać pod uwagę przy rozpoczęciu działalności e-commerce?

Działalności e-commerce są obecnie niezwykle lukratywnym modelem biznesowym. Dowiedz się więc, o czym pamiętać przy rozpoczęciu takiej właśnie działalności.
Czytaj Więcej
Działania CSR

Planowanie kampanii reklamowej – co brać pod uwagę?

Dobra kampania to przede wszystkim precyzyjnie zaplanowana kampania. Podpowiadamy więc, co musisz wziąć pod uwagę, aby Twoja kampania reklamowa taka właśnie była.
Czytaj Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *