Działania CSR

Pinterest zbanował reklamy związane z odchudzaniem

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis
(fot. Karl Tapales / Moment / Getty Images)

Platforma ogłosiła niedawno zmianę zasad reklamowania. Chodzi o reklamy związane z odchudzaniem, np. produktów odchudzających.

Pinterest wyszedł z założenia, że tego typu reklamy nie są obojętne dla samopoczucia konsumentów. Tym samym, rezygnując z nich, platforma ma stać się jeszcze bardziej komfortowym miejscem dla użytkowników.

Poza środkami wspomagającymi utratę wagi, Pinterest zrezygnował też z innych reklam, m.in z tych, w których pojawiają się mocno wyretuszowane zdjęcia bądź krytykujących jakikolwiek rodzaj sylwetki.

(fot. boonchai wedmakawand / Moment / Getty Images)

W trosce o psychikę

To nie pierwsze ograniczenia reklamowe ze strony Pinteresta – wcześniej platforma wykluczyła również reklamy tabletek czy suplementów hamujących apetyt, a także zabiegów liposukcji. Zmiany w zasadach reklamowych Pinterest argumentuje troską o ludzką psychikę, która stale bombardowana jest nierealnym wizerunkiem celebrytów i poddawana nieustannej presji związanej z wyglądem zewnętrznym.

Dodatkowo Pinterest zaproponował hasztag #pinterestwellbeing, pod którym można publikować treści związane z dbaniem o swój nastrój i spojrzeniem na siebie w mniej krytyczny sposób.

Sprawdź również: Lalki z Zespołem Downa. Hiszpańska firma uczy dzieci różnorodności

Pasjonatka mediów. Uważa, że złych newsów jest wystarczająco, dlatego stara się zauważać przede wszystkim pozytywne zmiany. Stara się rozwijać swoją świadomość jako konsumenta, choć przyznaje, że wciąż zalicza drobne wpadki. Jedyne, na czym nigdy nie oszczędza, to jakościowa żywność. Uwaga: jest szczególnie wyczulona na zjawisko greenwashingu.
Dorota Wanat
Polecane artykuły
Działania CSREkonewsy

Lenor w papierowym opakowaniu?

Koncern Procter & Gamble dąży do eliminacji plastiku, dlatego wkrótce możemy kupić płyn Lenor w papierowym opakowaniu.
Czytaj Więcej
Działania CSREkonewsy

Jak ekologicznie opakować towar?

Konsumenci kupują coraz więcej – zarówno stacjonarnie, jak i online. Sprawdź, co zrobić, by te zakupy jak najmniej szkodziły środowisku.
Czytaj Więcej
Działania CSREkonewsy

Kolejna marka kosmetyczna stawia na ekologiczne opakowania

Kolejna marka kosmetyczna stawia na zrównoważony rozwój i podejmuje się zobowiązania wprowadzenia ekologicznych opakowań.
Czytaj Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *