Działania CSREkonewsy

Od teraz wielopaki puszek Coca-Coli kupisz w papierowym opakowaniu

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Coca-Cola chcąc dbać o środowisko i o zrównoważony rozwój wprowadza innowacyjny sposób pakowania wielopaków puszek.

Od teraz wielopaki Coca-Coli można kupić w papierowym opakowaniu, które oparte jest na technologii KeelClip. To bardzo proste rozwiązanie, które zastępuje folię termokurczliwą. Technolodzy zaprojektowali je, aby zminimalizować wykorzystywanie kartonu przy produkcji, a jednocześnie ułatwić recykling. KellClip to ekologiczne rozwiązanie, które wpisuje się w realizację strategii jeszcze bardziej zrównoważonego projektowania opakowania. To sposób, który w 100% wykorzystuje karton pochodzący ze zrównoważonego źródła, co potwierdza certyfikat FSC, a dodatkowo jest tak zaprojektowane, żeby ułatwić transport.

Zrównoważony rozwój jest wpisany w strategię firm systemu Coca-Cola

Jak podkreśla marka, to kolejny milowy krok w realizacji zobowiązania Świat bez Odpadów, które marka podjęła w 2018 roku. W ramach akcji Coca-Cola spełnia założone cele, w tym przede wszystkim podjęła się wyzwania, że do 2030 roku opakowania produkowane przez markę będą minimum w 50% składać się z surowca wtórnego. Ale na tym nie koniec – w 2019 roku pokazano pierwszą na rynku butelkę plastikową, która wykonana została z odpadów morskich. Zostały one poddane procesowi recyklingu, a następnie wtórnie wykorzystane w opakowaniach dla słynnego gazowanego napoju.

źródło: pixabay.com

Obecnie w polskiej fabryce testowane jest rozwiązanie, w którym dzięki najnowszym technologiom, marka podczas produkcji ogranicza zużycie i wykorzystywanie folii strech nawet do 40%. Dodatkowo Coca-Cola zdeklarowała się, że przez najbliższe lata, a dokładnie do 2030 roku, będzie udzielać pomocy przy zbieraniu i poddawaniu procesowi recyklingu takiej ilości puszek i butelek, jaka trafia na rynek. To idealny sposób, aby promować i wdrażać w życie obieg zamknięty i dawać kolejne życie opakowaniom. Coca-Cola przekazała już również 18 recyklomatów oraz niespełna 1300 żółtych pojemników do selektywnej zbiórki odpadów na terenie kraju.

Źródło zdjęcia głównego: pexels. com

Absolwentka studiów magisterskich na kierunku zarządzanie informacją w nowych mediach. Rosnąca liczba użytkowników na portalu to jej motor napędowy do działania. Rozwijające się media społecznościowe, jakościowy content marketing oraz zagadnienia związane z influencer marketingiem niejednokrotnie spędzają jej sen z powiek. Stara się przemycać do swojego życia codziennego coraz to nowsze ekologiczne przyzwyczajenia, np. poprzez powtórne wykorzystanie fusów z kawy czy nadanie drugiego życia szklanym pojemnikom po kosmetykach.
Karolina Jakubiec
Polecane artykuły
Działania CSR

Dlaczego Renault zmienił nazwę modelu? Auto w kotle bałkańskim

Renault zmieniła nazwę swojego najnowszego modelu. Przeczytaj, co było powodem decyzji marki.
Czytaj Więcej
Ekonewsy

Plan redukcji emisji CO2. Kto wspiera projekt Ad Net Zero?

Brytyjska branża reklamowa uruchomiła projekt Ad Net Zero. Przeczytaj, kto przystąpił do tego projektu.
Czytaj Więcej
Działania CSR

Ekologiczne opakowania - z czego powstają w XXI wieku?

Obecnie coraz więcej ludzi zwraca uwagę na kwestie związane z ekologią. Zobacz, dlaczego warto postawić na przyjazne dla środowiska opakowania.
Czytaj Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *