Działania CSR

Kolor okresowy. Pantone i Intimina łamią miesiączkowe tabu

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Co otrzymamy z połączenia światowego specjalisty w dziedzinie kolorów z marką produktów do higieny intymnej? Nowy odcień czerwieni inspirowany miesiączką.

Instytut Koloru Pantone we współpracy ze szwedzką firmą INTIMINA wprowadził nowy kolor do swojej skali kolorystycznej PMS (Pantone Maching System). Nowa barwa otrzymała nazwę „Period”, czyli „miesiączka/okres”.

(źródło: facebook.com)

Karmazynowa czerwień okresowa

Inicjatywa wpisuje się w większą kampanię firmy INTIMINA „Seen+Heard”, która ma na celu zwalczanie problemu tabuizacji okresu i zaproszenie wszystkich do otwartej oraz nieskrępowanej rozmowy na temat, który dziś jeszcze budzi obrzydzenie i wstyd.

Okresowy odcień czerwieni, w założeniu twórców, ma być „dynamiczny”, „energetyzujący” i „żądny przygód”. To kolor, który ma zachęcać osoby miesiączkujące do tego, by celebrowały swój okres i były dumne z tego, kim są.

Kolor „Period” wzbudził wiele kontrowersji, co doskonale pokazuje, jak bardzo społeczeństwa potrzebują podobnych akcji, które zmienią przestarzały i oparty na stereotypach sposób postrzegania miesiączki.

Zdj. główne: Christina Rumpf/unsplash.com

Z zawodu tłumaczka i copywriterka, prywatnie właścicielka domowej dżungli i dwóch kanapowych tygrysów. Typ osoby, która z uwagą czyta etykiety i drobne druczki, nie tylko po to, żeby znaleźć w nich błędy językowe. Lubi po prostu wiedzieć, co je, co pije i co kupuje. Eko rozwiązania i trendy to jej żywioł, a gdyby mogła zamieszkałaby w lesie z dala od ludzi.
Klaudia Kostyra
Polecane artykuły
Działania CSR

Nike Refubrished. Obuwniczy gigant sprzedaje używane buty

Ekologia w przemyśle odzieżowym. Czy recykling starych butów ma szansę przyjąć się w Polsce?
Czytaj Więcej
Działania CSR

Ecotrendy w sprzedaży online. Które firmy robią to dobrze?

Jak ekologia i rosnąca świadomość konsumentów wpływają na rynek sprzedaży internetowej? Prezentujemy najważniejsze ekotrendy w branży.
Czytaj Więcej
Działania CSR

Odpowiedzialność na wieszaku. Jak ubierać się odpowiedzialnie?

Chcesz ubierać się odpowiedzialnie? Przeczytaj, w jaki sposób możesz to zrobić.
Czytaj Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *