Działania CSREkonewsy

Jak ekologicznie opakować towar?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
(fot. Oscar Wong / Moment / Getty Images)

Artykuł sponsorowany

Wraz ze wzrostem świadomości społeczeństwa na temat globalnego ocieplenia, przedsiębiorcy starają się wprowadzać nowe, bardziej ekologiczne rozwiązania. I Ty możesz zacząć je stosować.

Postaw na prostotę

Tak naprawdę nie musisz inwestować w specjalne materiały do opakowania towaru. Najzwyklejszy karton bowiem jest w całości biodegradowalny, a do tego wystarczająco wytrzymały, by udźwignąć najcięższe paczki. Kartony klapowe to proste i tanie rozwiązanie, które nie wymaga od Ciebie zaangażowania w cały proces. Jeśli szukasz jeszcze bardziej eko materiałów, zawsze możesz poszukać opakowań wykonanych z papieru z recyklingu.

Sprawdź, w jaki sposób marka Lenor wykorzystała właśnie papier: Lenor w papierowym opakowaniu?

Jeśli jednak potrzebujesz czegoś, w co możesz opakować drobne przedmioty lub suchą żywność jak płatki czy makaron, projektant Margarita Talep stworzyła alternatywę dla plastikowej folii jednokrotnego użytku. Jej rozwiązaniem jest naturalny materiał pozyskiwany z alg, który rozkłada się w tylko dwa miesiące.

(fot. Chris Jongkind / Moment / Getty Images)

Kluczem jest oszczędność

Zbyt wielu dystrybutorów przyczynia się do marnowania kartonu i większego zużycia plastiku przez wysyłanie drobnych przedmiotów w za dużych paczkach. Również dzielenie jednego zamówienia na kilka paczek jest problemem.

Postaraj się w pełni wykorzystać przestrzeń kartonu. Im bardziej jest on dopasowany do towaru, który pakujesz, tym lepiej. Pamiętaj, że małe pudełka wymagają mniejszej ilości kartonu przy produkcji, więc nie używaj wielkiego opakowania do przesłania jednego kubka.

Ogranicz plastik do minimum

Najbardziej szkodliwym dla środowiska elementem usług dostawczych jest wysokie zużycie tworzyw sztucznych. Szacuje się, że plastik rozkłada się od 100 do nawet 1000 lat. Spróbuj więc ograniczyć wykorzystanie tworzyw sztucznych przy pakowaniu towaru. Zamiast folii bąbelkowej czy poduszek z powietrzem możesz do zabezpieczenia zawartości paczki użyć chrupek do pakowania wykonanych z mąki ziemniaczanej. Do wyścielenia kartonu nadadzą się także naturalne tkaniny lub zwykły szary papier. W przypadku taśmy zabezpieczającej, alternatywą dla niej jest taśma papierowa aktywowana wodą.

Niech Twoja marka będzie unikalna

To, że decydujesz się na ekorozwiązania, nie znaczy, że Twoje przesyłki powinny być nudne. Czasem atrakcyjne opakowanie to właśnie ten jeden element, którego Twój biznes potrzebuje, by przyciągnąć uwagę klienta. Nawet najzwyklejszy karton da się ozdobić w elegancki sposób. Możesz do tego celu wykorzystać naklejki foliowe, które są wytrzymałe, a do tego mogą zostać zalaminowane, aby chronić je przed zarysowaniami i niesprzyjającymi warunkami pogodowymi.

(fot. Karl Tapales / Moment / Getty Images)

Staraj się jednak nie przesadzać z ich ilością na jednym opakowaniu. Jeżeli chcesz dużo różnych zdobień na pudełku, zastanów się nad zdobyciem spersonalizowanej pieczątki. Zawsze możesz również użyć kartonu, na który jest nadrukowany już wzór, lub wykorzystać własne umiejętności artystyczne i udekorować go drobnym rysunkiem czy dedykacją dla klienta.

Długotrwałe rozwiązania są wielofunkcyjne

Innym sposobem na ograniczenie marnotrawstwa materiałów przy pakowaniu towaru jest zadbanie o to, by klienci mogli go w jakiś sposób ponownie wykorzystać. Świetnym przykładem jest torba zakupowa H&M sprzed kilku lat, którą można było złożyć tak, by stworzyła wieszak na ubrania, czy pudełko funkcjonujące jako domek dla lalek. Jeśli nie możesz zatrudnić kogoś do zaprojektowania podobnego rozwiązania, pamiętaj, że nawet najzwyklejszy karton może pełnić wiele funkcji. Wystarczy, że zadbasz o to, by prezentował się dobrze, a jakąkolwiek taśmę umieścisz w miejscach, które nie pozostawią śladu po oderwaniu – dzięki temu klient będzie mógł wykorzystać to pudełko jako organizer do różnych drobnostek.

Studentka filologii polskiej, specjalizacji wydawniczej, żywo zainteresowana drukiem i typografią. W wolnym czasie zgłębia różne techniki reklamy, ucząc się, jak właściwie wykorzystywać SEO, aby dotrzeć do klienta.
Weronika Ciesińska
Polecane artykuły
Ekonewsy

Plan redukcji emisji CO2. Kto wspiera projekt Ad Net Zero?

Brytyjska branża reklamowa uruchomiła projekt Ad Net Zero. Przeczytaj, kto przystąpił do tego projektu.
Czytaj Więcej
Działania CSR

Ekologiczne opakowania - z czego powstają w XXI wieku?

Obecnie coraz więcej ludzi zwraca uwagę na kwestie związane z ekologią. Zobacz, dlaczego warto postawić na przyjazne dla środowiska opakowania.
Czytaj Więcej
Działania CSR

Czy reklama firmy może być eko?

Chcesz, aby Twoja firma zdobywała więcej klientów oraz funkcjonowała w sposób ekologiczny? Sprawdź, jakie są sposoby na promocję swojej działalności z pełnym poszanowaniem dla środowiska naturalnego.
Czytaj Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *