Działania CSREkonewsy

Ekologiczny Polak na zakupach – rezultaty badań

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis
(fot. Marcin Jóźwiak, źródło: unsplash.com)

Pandemia zmieniła wybory konsumenckie Polaków. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez ARC, ponad 50% Polaków stara się unikać produktów szkodzących środowisku.

Spośród wszystkich badanych krajów Europejskich, Włochy okazały się niekwestionowanym zwycięzcą w zakresie zakupowego patriotyzmu. W pozostałych badanych krajach europejskich wynik jest bardzo zbliżony do tego, jaki obserwujemy w Polsce.

Polak coraz bardziej ekologiczny?

Polacy stają się coraz bardziej świadomymi konsumentami, którzy deklarują w swoich wyborach konsumencki patriotyzm i troskę o środowisko. Z przeprowadzonych przez ASR badań wynika, że ponad 57% Polaków unika produktów, które mogą zaszkodzić środowisku. Ponad połowa badanych deklaruje też, że jest wyczulona na złe traktowanie pracowników przez przedsiębiorstwo i jest gotowa nie kupować produktów firm, które stosują nieetyczne praktyki.

Źródło: Badanie „Społeczna odpowiedzialność konsumenta w dobie pandemii w Polsce i wybranych krajach UE. Implikacje dla biznesu”, ARC Rynek i Opinia dla Szkoły Głównej Handlowej, Katedry Badań Zachowań Konsumentów, październik 2020

Aż 58% respondentów zauważa nadmierny konsumpcjonizm Polaków. Podobna ilość badanych bardzo krytycznie ogląda reklamy, które rozbudzają nowe potrzeby. Polskich konsumentów coraz częściej interesuje skład produktów oraz ilość zużytych mediów niezbędnych do ich produkcji.

Czy ten powiew pozytywnych wieści to obietnica trwałych zmian w polskim społeczeństwie? Mamy nadzieję, że tak.

Ekologiczna humanistka, dla której ważna jest jakość kupowanych produktów – na co dzień stara się wybierać te, które mają jak najmniej sztucznych dodatków. Mieszka w małym miasteczku, żyje zgodnie z filozofią slow life i slow fashion.
Brygida König
Polecane artykuły
Ekonewsy

Plan redukcji emisji CO2. Kto wspiera projekt Ad Net Zero?

Brytyjska branża reklamowa uruchomiła projekt Ad Net Zero. Przeczytaj, kto przystąpił do tego projektu.
Czytaj Więcej
Działania CSR

Ekologiczne opakowania - z czego powstają w XXI wieku?

Obecnie coraz więcej ludzi zwraca uwagę na kwestie związane z ekologią. Zobacz, dlaczego warto postawić na przyjazne dla środowiska opakowania.
Czytaj Więcej
Działania CSR

Czy reklama firmy może być eko?

Chcesz, aby Twoja firma zdobywała więcej klientów oraz funkcjonowała w sposób ekologiczny? Sprawdź, jakie są sposoby na promocję swojej działalności z pełnym poszanowaniem dla środowiska naturalnego.
Czytaj Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *