Działania CSREkonewsy

Ekologiczny Polak na zakupach – rezultaty badań

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis
(fot. Marcin Jóźwiak, źródło: unsplash.com)

Pandemia zmieniła wybory konsumenckie Polaków. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez ARC, ponad 50% Polaków stara się unikać produktów szkodzących środowisku.

Spośród wszystkich badanych krajów Europejskich, Włochy okazały się niekwestionowanym zwycięzcą w zakresie zakupowego patriotyzmu. W pozostałych badanych krajach europejskich wynik jest bardzo zbliżony do tego, jaki obserwujemy w Polsce.

Polak coraz bardziej ekologiczny?

Polacy stają się coraz bardziej świadomymi konsumentami, którzy deklarują w swoich wyborach konsumencki patriotyzm i troskę o środowisko. Z przeprowadzonych przez ASR badań wynika, że ponad 57% Polaków unika produktów, które mogą zaszkodzić środowisku. Ponad połowa badanych deklaruje też, że jest wyczulona na złe traktowanie pracowników przez przedsiębiorstwo i jest gotowa nie kupować produktów firm, które stosują nieetyczne praktyki.

Źródło: Badanie „Społeczna odpowiedzialność konsumenta w dobie pandemii w Polsce i wybranych krajach UE. Implikacje dla biznesu”, ARC Rynek i Opinia dla Szkoły Głównej Handlowej, Katedry Badań Zachowań Konsumentów, październik 2020

Aż 58% respondentów zauważa nadmierny konsumpcjonizm Polaków. Podobna ilość badanych bardzo krytycznie ogląda reklamy, które rozbudzają nowe potrzeby. Polskich konsumentów coraz częściej interesuje skład produktów oraz ilość zużytych mediów niezbędnych do ich produkcji.

Czy ten powiew pozytywnych wieści to obietnica trwałych zmian w polskim społeczeństwie? Mamy nadzieję, że tak.

Ekologiczna humanistka, dla której ważna jest jakość kupowanych produktów – na co dzień stara się wybierać te, które mają jak najmniej sztucznych dodatków. Mieszka w małym miasteczku, żyje zgodnie z filozofią slow life i slow fashion.
Brygida König
Polecane artykuły
EkonewsyZdrowsze życie

Coca-Cola z papierowej butelki? Nowy pomysł marki

Gigantyczny koncern zaskakuje. Przeczytaj o nowym pomyśle marki, czyli Coca-Coli z papierowej butelki!
Czytaj Więcej
Ekonewsy

Ocean Cleanup oczyści Pacyfik ze śmieci. Pomysłodawcą 24-latek

Na Pacyfiku dryfuje gigantyczna wyspa śmieci. Przeczytaj o Fundacji Ocean Cleanup, która chce oczyścić ocean!
Czytaj Więcej
Ekonewsy

Adoptuj sóweczkę, czyli pomysł na ciekawe wsparcie WWF

Chcesz pomóc przyrodzie? Przeczytaj o nietypowej akcji WWF.
Czytaj Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *