Działania CSREkonewsy

Eko sześciopak od browaru z Florydy!

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis
(fot. George Cox, źródło: unsplash.com)

Zamiast inwestować w kampanię promocyjną, browar rzemieślniczy Saltwater z Florydy stworzył (niemal 5 lat wstecz) eko sześciopak. W ten sposób do dziś zyskał aż 110 milionów wyświetleń w mediach społecznościowych i ponad 3,5 miliarda globalnych wyświetleń kampanii. Przypominamy tę genialną akcję i czekamy na podobny odzew wśród polskich piwowarów.

Jak wygląda opakowanie? 

Zanieczyszczenie plastikiem stanowi poważne zagrożenie dla dzikich zwierząt zarówno poprzez zaplątanie się, jak i śmierć z głodu. Dlatego właśnie piwo browaru Saltwater znajduje się w biodegradowalnym, kompostowalnym, jadalnym opakowaniu, wykonanym z odpadów pszenicy i jęczmienia, czyli naturalnych produktów ubocznych, które powstają podczas warzenia.

Opakowanie zaproponowane przez amerykański browar wykonane jest z materiałów, które zamiast zabijać zwierzynę, mogą być dla niej pożywieniem. Taki pomysł wykracza poza standardowo rozumiany recykling i zdecydowanie zmniejsza ilość odpadów. 

Kampania skierowana była do świadomych ekologicznie konsumentów (m.in. surferów, rybaków i osób, które kochają odpoczywać nad morzem), innych browarów rzemieślniczych i dziennikarzy zajmujących się ochroną środowiska. Browar z Florydy starał się zwrócić w ten sposób uwagę na problem zanieczyszczenia mórz i oceanów.

Interesuje się działaniami z zakresu CSR, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu. Chętnie pisze o tym, w jaki sposób skutecznie walczyć o prawa konsumenta. W wolnych chwilach czyta książki i trenuje fitness.
Justyna Dereń
Polecane artykuły
Działania CSR

Nike Refubrished. Obuwniczy gigant sprzedaje używane buty

Ekologia w przemyśle odzieżowym. Czy recykling starych butów ma szansę przyjąć się w Polsce?
Czytaj Więcej
Ekonewsy

„Miłe łąki na balkony” i „Nanołączki". Krakowianie dostali aż 40 tys. opakowań z nasionami!

Łąka na wyciągniecie ręki. Stwórz własną na parapecie lub na balkonie. Sprawdź, dlaczego krakowianie już to robią!
Czytaj Więcej
Ekonewsy

Zmiany w Kauflandzie. Koniec z jajami z chowu klatkowego

Kaufland odchodzi od sprzedaży jaj trójek. Od teraz w asortymencie sieci tylko eko jaja!
Czytaj Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *