Działania CSREkonewsy

Eko sześciopak od browaru z Florydy!

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis
(fot. George Cox, źródło: unsplash.com)

Zamiast inwestować w kampanię promocyjną, browar rzemieślniczy Saltwater z Florydy stworzył (niemal 5 lat wstecz) eko sześciopak. W ten sposób do dziś zyskał aż 110 milionów wyświetleń w mediach społecznościowych i ponad 3,5 miliarda globalnych wyświetleń kampanii. Przypominamy tę genialną akcję i czekamy na podobny odzew wśród polskich piwowarów.

Jak wygląda opakowanie? 

Zanieczyszczenie plastikiem stanowi poważne zagrożenie dla dzikich zwierząt zarówno poprzez zaplątanie się, jak i śmierć z głodu. Dlatego właśnie piwo browaru Saltwater znajduje się w biodegradowalnym, kompostowalnym, jadalnym opakowaniu, wykonanym z odpadów pszenicy i jęczmienia, czyli naturalnych produktów ubocznych, które powstają podczas warzenia.

Opakowanie zaproponowane przez amerykański browar wykonane jest z materiałów, które zamiast zabijać zwierzynę, mogą być dla niej pożywieniem. Taki pomysł wykracza poza standardowo rozumiany recykling i zdecydowanie zmniejsza ilość odpadów. 

Kampania skierowana była do świadomych ekologicznie konsumentów (m.in. surferów, rybaków i osób, które kochają odpoczywać nad morzem), innych browarów rzemieślniczych i dziennikarzy zajmujących się ochroną środowiska. Browar z Florydy starał się zwrócić w ten sposób uwagę na problem zanieczyszczenia mórz i oceanów.

Interesuje się działaniami z zakresu CSR, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu. Chętnie pisze o tym, w jaki sposób skutecznie walczyć o prawa konsumenta. W wolnych chwilach czyta książki i trenuje fitness.
Justyna Dereń
Polecane artykuły
Ekonewsy

Czy wiesz ile mikroplastiku znajduje się w Twoim organizmie?

Mikroplastik w wodzie to zagrożenie dla środowiska, ekosystemu morskiego, a w konsekwencji dla ludzkiego zdrowia. Czy wiesz ile mikroplastiku dostaje się tygodniowo do organizmu?
Czytaj Więcej
Działania CSREkonewsy

Carrefour Polska wprowadza oznakowania, które ułatwią segregację odpadów

Carrefour Polska, że wprowadza system oznakowania przygotowany przez Koalicję 5 Frakcji. Ma to pomóc konsumentom właściwie segregować odpady.
Czytaj Więcej
Działania CSR

Od teraz zakupy w Żabce bez tzw. jednorazówek

Sieć Żabka wycofuje w swoich sklepach plastikowe produkty, czyli tzw. foliówki oraz wieczka do kubków z kawy.
Czytaj Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *