Działania CSREkonewsy

Buty ze skóry grzybów, czyli oryginalny pomysł Adidasa

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis
(fot. Tim Robberts / Stone / Getty Images)

Adidas we współpracy z biotechnologiczną firmą Bolt Threads stworzył skórę na bazie grzybów.

Popularne sneakersy Stan Smith można teraz kupić w ekologicznej i wegańskiej „grzybowej” wersji, czyli wykonane z materiału Mylo. Swoją nazwę zawdzięcza on grzybni (po angielsku „mycelium”), z której jest produkowany.

Adidas we współpracy z naturą

Firma już od kilku lata działa na rzecz maksymalnego zmniejszenia zużycia plastiku i produkcji odpadów. Na początku tego roku wypuściła także wersję butów o nazwie Stan Smith PRIMEGREEN, składającą się w 50 proc. z materiałów pochodzących z recyklingu.

Tradycyjne zamienniki skóry są wytwarzane z polimerów plastikowych i nie ulegają biodegradacji, co jest jednym z powodów, dla których Adidas i Bolt Threads szukały alternatywy pochodzenia roślinnego.

Buty Mylo wpisują się w prośrodowiskową strategię giganta. Ich podeszwa wykonana jest z naturalnej gumy, a korpus – cholewka, paski, nakładka na piętę oraz logotypy naszyte na buty – ze skóry grzybowej.

Grzyby na materiał są uprawiane na farmach wertykalnych w Holandii. Rosną na trocinach i materiale organicznym, dzięki czemu są gotowe do zbioru już po dwóch tygodniach. Grzybnia zostaje poddana obróbce, której proces jest tajemnicą firmy. W efekcie powstają miękkie i elastyczne arkusze biomasy o właściwościach zbliżonych do skóry.

Adidas nie podał jeszcze, ile będą kosztować „grzybowe” buty.

Warto dodać, że Adidas to nie jedyna wielka marka, która próbuje swoich sił na polu eko-rozwiązań. Jakiś czas temu usłyszeliśmy od słomce z fusów kawy od Starbucksa oraz papierowej butelce Coca-Coli.

Z zawodu tłumaczka i copywriterka, prywatnie właścicielka domowej dżungli i dwóch kanapowych tygrysów. Typ osoby, która z uwagą czyta etykiety i drobne druczki, nie tylko po to, żeby znaleźć w nich błędy językowe. Lubi po prostu wiedzieć, co je, co pije i co kupuje. Eko rozwiązania i trendy to jej żywioł, a gdyby mogła zamieszkałaby w lesie z dala od ludzi.
Klaudia Kostyra
Polecane artykuły
Działania CSR

Dlaczego Renault zmienił nazwę modelu? Auto w kotle bałkańskim

Renault zmieniła nazwę swojego najnowszego modelu. Przeczytaj, co było powodem decyzji marki.
Czytaj Więcej
Ekonewsy

Plan redukcji emisji CO2. Kto wspiera projekt Ad Net Zero?

Brytyjska branża reklamowa uruchomiła projekt Ad Net Zero. Przeczytaj, kto przystąpił do tego projektu.
Czytaj Więcej
Działania CSR

Ekologiczne opakowania - z czego powstają w XXI wieku?

Obecnie coraz więcej ludzi zwraca uwagę na kwestie związane z ekologią. Zobacz, dlaczego warto postawić na przyjazne dla środowiska opakowania.
Czytaj Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *